2009-08-18 @ 19:52:42

CECFDK1NV

Idag var det första dagen Katedralskolan för mig! Det var lite pirrigt måste jag säga! 10.30 samlades alla i Aulan. Kattes manskör hade en lite show för oss och det gick riktigt hett till, haha jag och Hanna satt på första raden så vi fick lite kläder slängda på oss ;) Sen var det upprop och jag fick reda på att jag skulle gå med alla NV-barn som valt att gå spetsutbildning i Fra/Tys/Spa. Så kan ni gissa vad min klass heter? Jo.. CECFDK1NV. Långt lr vad? x) Men min klass verkar bra iaf. Man kan ju inte säga så mkt första dagen men de lärare och elever jag snackat med hitils verkar schyssta :) Vi är kanske 20-25 st lr nått och det är 3-4 killar. Precis som väntat hehe:P

En grej som va lite sugig va att man absolut inte får ha mobilerna påslagna i klassrummen. Men nu tror jag att det kanske är bra.. eh typ. Herregud va pluggis jag känner mig nu, men jag ser fram emot lektionerna. Speciellt franskan! Imorgon ska vi ha en "lära-känna-varann"-dag eller nått och sen på torsdag så börjar det på riktigt med lektioner :) Kom på att jag inte har skrivhäften än så det måste jag köpa imorrn. Hanna och jag kmr ta samma buss varje dag! WEEII :)

Hoppas ni hade en bra första dag på gymnasiet!

Kommentarer
Postat av: Emil

Haha jag trodde att din ubrik var ett drag över tangent bordet först som gfhjklö ^^

2009-08-20 @ 19:43:58
URL: http://hjeltes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback